De Eerste Week - Reisverslag uit Trempealeau, Verenigde Staten van Stefan Kuijt - WaarBenJij.nu De Eerste Week - Reisverslag uit Trempealeau, Verenigde Staten van Stefan Kuijt - WaarBenJij.nu

De Eerste Week

Door: stefankuyt

Blijf op de hoogte en volg Stefan

16 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Trempealeau

Nou, daar zijn we dan. Ruim een week bij de Familie Haines.

Zaterdag de 6e landde ik om 20:30 op La Crosse Airport. Daar stonden ze dan, de 4 mensen die ik vanaf dat moment alleen nog kende van foto's en chats. Ik kreeg gelijk een 'hug' van Kate, de moeder van het gezin. Nadat ik mijn bagage van de band had gehaald. Gingen we naar buiten. Ondanks dat het al donker was, was het nog lekker warm. We reden naar hun woonplaats Trempealeau, (sinds eergisteren weet ik dat het Frans is Treme a l'eau iets met water dus). Het stadje ligt dan ook aan de rivier de Mississippi.

Bij de aankomst zag ik pas hoe groot het huis was. Het was een enorm wit vrijstaand Amerikaans huis. We kwamen binnen via een van de 3 deuren. Deze leidde naar de eetkamer. Links was de keuken, daarachter waren nog 4 kamers, 1 daarvan was Tiffany's kamer. De ander was een badkamer. We gingen door een klein gangetje naar de woonkamer. Daar stonden 2 grote fauteuils, een bank en een houten schommelstoel. Op een dressoir stond een grote flatscreen tv. Je kon via de woonkamer naar de kamer van Kate en Rorie en naar de andere deur naar buiten. Terug naar de eetkamer. Rechts kon je naar een halletje waar de andere deur naar buiten was, ook was er een trap naar boven. Dat was eerst een appartement dat Kate en Rorie verhuurde. Maar op het moment dat het zeker was dat ik zou komen, hadden ze de muur tussen de eetkamer en de hal door gebroken en het hele huis in beslag genomen. Boven was een overloop met rechts een kamer, er stond een fornuis, en er was een gootsteen, dit was dus de keuken van de voormalige huurders. Ook kon je via deze keuken naar een badkamer. Terug naar de overloop. Links was er een klein trapje met links een deur en rechtdoor een deur. Links was mijn kamer, er stond een enorm 2 persoons queensize bed en een groot dressoir voor mijn kleren. Als we terug naar de hal gingen. En de deur rechtdoor doorgingen kwamen we in een kamer met een bank en een grote luie stoel. Er stond een tv met playstation 3, en een bureau. Via die kamer kon je weer naar Joshua's kamer. Tussen onze kamers zit ook nog een schuifwand met een deur. Dus ik kan ook van mijn kamer naar zijn kamer.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is… :) Ik zal binnenkort wel wat foto's maken.

We hebben in deze week al veel gedaan. Wandelen, zwemmen, fietsen, en als Rorie en Kate niet hoefden te werken gingen we rond rijden, naar vrienden of familie of een kampvuur maken in de tuin. Ook hebben ze hier andere eet en drink gewoontes. (Rootbeer, en s'mores mmm!) Meer daar over in een ander verslag.

Het gaat erg goed met me en het contact verloopt steeds beter. Ik voel me ook al redelijk thuis!

Morgen gaan we op vakantie, Cleveland (Ohio), Liberty Bell (Pennsylvania), New York City, Niagara Falls en Chicago! Allemaal in 1 week. Ik zal er een verslag over schrijven en veel foto's maken!

  • 17 Augustus 2011 - 04:33

    Leo Kuyt:

    Klinkt allemaal erg leuk! Dat gaat helemaal goed komen daar met Jou. Groeten van ons allemaal.

  • 17 Augustus 2011 - 04:45

    Maarten:

    Wij wisten het al maar toch erg goed om te lezen dat het super is daar. Fijne vakantie. Succes met de vele km's in de auto. Voor daar een klein stukje hè? Ha ha!

  • 17 Augustus 2011 - 06:27

    Oma Kuyt:

    hoi Stefan alweer een heel leuk verslag fijn dat je het naar je zin hebt een hele fijne vakantie voor allemaal liefs
    tot het volgende verslag groeten

  • 17 Augustus 2011 - 06:36

    Karen Da Silva:

    Hoi Stefan, wat leuk om te lezen dat het allemaal goed met je gaat. Fijne vakantie. Groetjes van je ( oude) buren

  • 17 Augustus 2011 - 18:17

    Saskia :

    Klinkt allemaal erg leuk! Dat gaat helemaal goed komen daar met Jou. Groeten van ons allemaal

  • 17 Augustus 2011 - 18:50

    EricO:

    Hi Stefan,hartstikke leuk om je reisverslag te lezen.Ga zo door,have fun en maak mooie foto's.XXXX ESMR

  • 18 Augustus 2011 - 16:00

    Yente:

    liefe stefan.ik mis je.ik hoop dat je het
    leuk hebt in Amerika.ik had het leuk op
    vakkansie. van yente.

  • 20 Augustus 2011 - 12:14

    Karin:

    Hoi Stefan,
    Zo te lezen gaat het goed met je. Nou, dat is helemaal geweldig. Geniet er maar van met volle teugen. Ik ben benieuwd naar de foto's van de vakantie. Tot het volgende reisverslag! Je hebt de groetjes van Jos en Sander

  • 21 Augustus 2011 - 14:17

    Maurice Visscher:

    Hey,

    Klinkt allemaal vet, lekker dik huis:P Ook een beetje een mooie tuin?

    Zal zo eens de foto`s van het kampvuur gaan bekijken, zag ze op fb staan;)

    Zo wordt/is een drukke week, morgen al naar nyc... Lees in het volgende verslag wel hoe vet het was;)
    Je bent toch niet vergeten de groetjes te doen aan LeBron James in Cleveland?

    Dan ga ik nu wachten op de foto`s;)

    Gr. Maurice

  • 22 Augustus 2011 - 07:12

    Marjolein Da Silva:

    Hey Steef,

    Wat ontzettend leuk om je zo te volgen....
    Goed om te lezen dat het goed met je gaat. Veel plezier en geniet ervan.

    Groetjes Marjolein

  • 23 Augustus 2011 - 15:16

    Timmah!:

    Hey steef, long time no see ;)

    Eindelijk je blog gevonden haha. Leuk om zo wat update's van je te lezen. Ben je al op school geweest, of nog lkkr aan het vakantien?

    Ik houd't hier in de gaten, have fun.

    Greetz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Trempealeau

Stefan

Actief sinds 01 Juli 2011
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 8953

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 11 Januari 2015

Study Abroad in Michigan

02 Augustus 2011 - 30 Juni 2012

High School in de VS

Landen bezocht: