De reis naar The Empire State - Reisverslag uit Trempealeau, Verenigde Staten van Stefan Kuijt - WaarBenJij.nu De reis naar The Empire State - Reisverslag uit Trempealeau, Verenigde Staten van Stefan Kuijt - WaarBenJij.nu

De reis naar The Empire State

Door: stefankuyt

Blijf op de hoogte en volg Stefan

08 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Trempealeau

Het is zover. Vroeg op. In een doodstille auto opweeg naar schiphol. Daar aangekomen ging ik opzoek naar Lisa. Zij was ook een Nederlander die via into een high school year ging doen en samen met mij naar new york zou reizen. Daarna inchecken,.. maar er was een klein probleempje: Het vliegtuig was overgeboekt en wij hadden nog geen plaatsen. Er zouden dus wat mensen naar de business class moeten. Nadat ik mijn loodzware bagage had ingeleverd. Kwam het moment waar ik het meest tegenop zag: Het afscheid nemen van mijn ouders en zusje…. Het viel eigenlijk best mee. (we hadden afgesproken om niet te gaan huilen. Gelukkig hebben we ons daar aan gehouden). Na 10 knuffels gingen we (Lisa en ik) in de rij staan voor de paspoort controle.
Eenmaal door de paspoort controle en een laatste zwaai naar de vertrek hal ging het echt beginnen: Mijn high school year in the USA!

We zijn eigenlijk gelijk door gelopen naar de gate. Daar stonden heel veel mensen in de rij voor de security check. Na de standaard vragen (Heeft u de bagage zelf ingepakt? Heeft van iemand pakjes aangenomen?) Konden we nog 45 minuten wachten op onze stoelen. Het was het achteraf helemaal waard want wij waren geüpgraded naar de business class!!! Na de security check moesten we nog even wachten totdat we gingen boarden. Eerst ouders met kinderen onder de 6 jaar, daarna de business class :), en toen de rest. Wij liepen het vliegtuig in en zagen onze plaatsen… Niet normaal! Het waren enorme stoelen met daarop een kussen en deken. We gingen zitten en kregen gelijk een champagne aangeboden. ik kon met mijn 1.90 m mijn benen gemakkelijk strekken zonder daarbij mijn voorganger te raken. Na dat iedereen op z'n plak zat konden we opstijgen.

Eenmaal in de lucht kregen we onze menu kaart. Met daar op een appetizer, second course, main course, desert en pre-arrival meal. Na onze voorkeur van hoofdmenu te hebben doorgegeven. Kregen we een heet vochtig doekje om onze handen mee schoon te maken, toen volgde het voorgerecht, een paprika soep, garnaaltje en coquille. Ondertussen liepen de stewardessen rond met mandjes brood. En werd er (gratis) drinken verzorgd. Na deze appetizer kregen we een grote salade, met dressing naar keuze. Alle glazen werden weer bijgevuld (heel Amerikaans) en er ontbrak ons niets. Had ik al verteld dat elke stoel een uitklapbaar beeldscherm had waarop je van een grote keuze films, muziek en tv shows kon kiezen? Al gouw werd mijn hoofdgerecht geserveerd: een stuk rundvlees met een kaassausje, aardappeltjes en boontjes. Mijn dessert was een chocolade muffin met natuurlijk warme chocolade saus. Na ik mijn handen weer had schoongemaakt, zette ik mijn stoel in de slaapstand en heb voor ongeveer 2 uur geslapen. Toen even een filmpje gekeken: (Hallpass) en nog een Bones aflevering die waarschijnlijk pas kerst 2015 in Nederland te zien is. Toen nog even geslapen, en toen ik wakker werd moesten we nog 1.30 uur vliegen. Ik kreeg nog een lekker broodje kip.

Na door de douane te zijn gegaan (wat nog al een heel gedoe was met al die formulieren) Konden we onze bagage op halen. Na nog een check (welcome to america) konden we naar de aankomst hal. Daar stonden mensen van Into ons op te wachten. We moesten nog even wachten op de andere deelnemers van het kamp die in de middag aan zouden komen. Na ruim een uur konden we dan eindelijk vertrekken met de bus van Newark, New Jersey. Naar New York City!

Langzaam doemde de wereldberoemde skyline op in de verte. Nu was het echt for real! De rit met bus duurde erg lang onder andere door tol en file. Eenmaal op Manhattan was iedereen druk met foto's maken. Het hotel was onwijs groot. Na een tijd te hebben gewacht kregen we onze sleutelkaarten voor de hotel kamers. Ik zat met 3 Duitse jongens op de kamer. In de kamer stonden 2 tweepersoons bedden, een badkamer met douche en bad, een tv en een bureautje. Die avond gingen we naar beneden voor een bustour. We kregen een lunch pakket. We gingen met de bus. Tijdens de rit kregen we uitleg en info van een gids. Eerst gingen we naar Brooklyn om vanaf daar mooie foto's te maken van de skyline. Ook gingen we naar Times Square. Het was ongelofelijk om te zien hoeveel mensen er rondliepen. Al die felgekleurde reclame schermen. Die avond was iedereen uitgeput omdat het door het tijdverschil eigenlijk al 4:00 's nachts was.

De volgende dagen bestonden ook uit veel sightseeing: Rockefeller center, Central park, Vrijheidsbeeld, Times square, Wall street. We hadden nog met zn allen gegeten bij Planet Hollywood. We hebben heel veel gelopen en veel van de stad gezien.

Ik heb het echt onwijs naar mijn zin gehad. We hadden een leuke groep en we hebben veel gezien. Zaterdag middag zaten we weer in de bus, nu op weg naar La Guardia. Na inchecken en securety check was het tijd voor lunch. Een in folie gerold broodje drogen gebraden kip en een flesje cola voor $ 13 (tja, dat heb je op het vliegveld). Het was 14:00 en mijn vliegtuig zou pas om 17:30 vertrekken. Dat werd dus nog een tijdje wachten… Gelukkig waren er 2 Duitsers die ook lang moesten wachten en was ik dus niet helemaal alleen.

Nou, daar gingen we weer. Van La Guardia naar Detroit. Vanuit het vliegveld had ik een geweldig uitzicht over New York. Ik kwam een halfuur te vroeg aan. Gelukkig maar, want het was een flink lopen naar de volgende gate. Het vliegtuig naar La Crosse was erg klein met maar 50 zitplaatsen. Het was maar een vlucht van een uurtje maar het leek een eeuwigheid te duren. Ik was zo benieuwd naar mijn gastgezin. Vanaf het vliegtuig liep ik naar de ontvangst hal. En daar zaten ze dan! "Welcome to Wisconsin Stuèfàn!"

Binnenkort een verslag over mijn eerste paar dagen bij de familie Haines.
Vragen? Laat een reactie achter of mail naar stefankuyt@gmail.com

  • 08 Augustus 2011 - 18:46

    Maarten:

    Echt heel leuk zo'n verslag! Kijk al uit naar de volgende! Have fun!

  • 08 Augustus 2011 - 18:50

    Corrie ( Ons Mam ;):

    wat een gaaf verhaal, en wat een mazzelaar dat je business class hebt gevlogen. Dat wordt afzien als je terug 8,5 uur krap moet zitten. Maar dat is voorlopig nog niet aan de orde. En het om 4 uur naar bed, daar was jij toch al aan gewend na 2.5 week France???? ben benieuwd naar het volgende verhaal, al weet ik natuurlijk al het een en ander. Geniet van alles wat je meemaakt. Dikke kus.

  • 08 Augustus 2011 - 19:01

    Jo Deb Tessa Michael:

    Mooi verslag Stefan Veel Plezier!

  • 08 Augustus 2011 - 19:32

    Stijn:

    Leuk verslag! Ik hoop dat je dit zeer regelmatig gaat doen :)

  • 08 Augustus 2011 - 19:45

    Omakuyt:

    hoi Stefan leuk verslag over je reis ik blijf je volgen hier dat vind ik leuk gr oma x

  • 08 Augustus 2011 - 21:56

    Pippin:

    Goed te horen dat het allemaal goed is begonnen (business class toe maar!)

    Btw, heeft iemand al gezien hoe dun je bent in vergelijking tot Americanen? :P

  • 09 Augustus 2011 - 07:20

    Wiihaaa!!!:

    Hey Steef!

    Great, what do i say:a big story! Big guys, tell big stories, go to big countries, sit in big chairs, drink big cokes for big prices. You have got it all! Keep us posted. I will collie you with big interesse!

    Bart

  • 09 Augustus 2011 - 16:45

    Anja En Chris Vaes:

    Leuk om te lezen hoe enthousiast je bent. Lekker, hè, business class vliegen! Krijg maar geen sterallures, ha ha.
    Wij hebben NY ook nog op ons verlanglijstje staan en na jouw verslag krijgen we er echt zin in.
    We zijn benieuwd naar het vervolgverhaal en hoe je verder bij je gastgezin bent ontvangen.
    Geniet van alles. Deze ervaring neemt niemand je meer af.

    Groetjes

  • 09 Augustus 2011 - 20:12

    Oom Kees En Tante Ki:

    Hoi Stefan, wat een gaaf verslag.we wensen je veel plezier en we wachten je op je volgend verslag.

  • 12 Augustus 2011 - 08:42

    Ina:

    Hey Stefan.
    Wat een mooi verslag, en wat heb je in die dagen al wat mooie dingen gedaan. Om jaloers op te worden. Ik kijk al weer uit naar je volgende verslag. Geniet er maar lekker van. Groetjes en een dikke kus van ons allemaal.

  • 12 Augustus 2011 - 13:56

    Leo Vicky Sas En Jes:

    Erg leuk ! Net terug uit Malta en vanaf nu gaan we je zeker volgen.

  • 15 Augustus 2011 - 19:07

    Fam Van Delft:

    Hoi Steef wat een omwijs leuk verslag. Klinkt allemaal goed! Heel veel plezier in de states en ik zie uit naar je verdere veslagen. Have Fun!

    Paul, Bianca, Maikel en Nick

  • 16 Augustus 2011 - 18:19

    Cor Kemmeren:

    Goed begin in de business class. Ik hoop voor jou dat er nog vaak overboekingen zullen zijn. Ik wens je een heel plezierig verblijf in de States en hoop, dat je leuke ervaringen opdoet. Alleen, neem vooral niet hun eetgewoontes over. Ik zie uit naar je volgende verslag

  • 16 Augustus 2011 - 20:30

    Fam. Oostdijk:

    Hey Steef!
    Super leuk wat je al meegemaakt hebt!
    Wij zijn benieuwd naar het volgende verslag! Geniet ervan.

    Groetjes van Eric, Sylvie en Rachelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Trempealeau

Stefan

Actief sinds 01 Juli 2011
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 8949

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 11 Januari 2015

Study Abroad in Michigan

02 Augustus 2011 - 30 Juni 2012

High School in de VS

Landen bezocht: